dilluns, 21 de novembre del 2016

Pastís d'espelta amb... Per mooolts anys Arnau!!!

Resultat d'imatges de fem pastissos        Resultat d'imatges de pastis d'aniversari 2 anys
Estic més animada i començo a trobar gust per la cuina. Coses fàcils sense complicar-me perquè si no és així, sé perfectament que després la "fifi"em passa factura i el cansanci, dolor, i,i,i... em posen de mala lluna.
L'altre dia vaig veure una recepta al Cuines de tv3 i com havia comprat un mango, tenia farina d'espelta, pomes, canyella, panses, coco ratllat em vaig decidir a fer alguna cosa semblant. Em resulta difícil pesar i tot ho faig a ull. La veritat oblidant la modèstia és que em va sortir deliciós. No m'agrada gens el dolç, no tolero les grasses i ho faig a la meva. En comptes de sucre blanc en poso una mica de canya, mel i oli d'oliva. Res de manteca ni el que no em convé. No em vaig atrevir a treure'l per l'aniversari del nostre nét, no fos que esgarrés la festa tan divertida que vam muntar! Vam menjar-lo el dia després.
He tornat a comprar un mango i repetiré el pastís. Només per recordar escric el que vaig posar el primer cop. Segur que no serà el mateix però aquí està la gràcia. Utilitzar el que tenim a casa i anar comprovant què resulta millor.

En un recipient que pugui anar també al forn poseu mel i feu coure dues pomes tallades a làmines. posar-hi una mica d'aigua, canyella, panses, suc de llimona i ratlladura. Suposo que nous i altres fruits també hi aniran bé.
Barrejar la farina d'espelta amb el sucre de canya. Fer un volcà i posar al centre un ou sencer batut. Amassar i com jo ho veia massa espès vaig posar llet de soja i arròs (la bec habitualment).
Posar la massa a sobre de les pomes i cap al forn fins que us sembli que ja és cuita.
Espereu que refredi una mica i doneu-li la volta amb l'ajud del plat on voleu presentar el pastís. Guarniu-lo amb el mango tallat finet i coco ratllat pel damunt. Al centre vaig posar un cercle de mango i al voltant com si fossin pètals els trossos. 
Sóc incapaç de posar la foto. A veure si trobo una ànima bondadosa que me n'enseny! 

Aquest pastís el vaig fer amb pinyons i panses, no tenia mango. 
Ahir diumenge l'Eva amb l'ajut de l'Arnau (ai com li va posar el terra!) va fer galetes. Un altre dia poso la recepta. 

Acabo d'aconsellar a una bona amiga aquest te. Jo l'utilitzo també aconsellada per una altra amiga, de tant en tant. La veritat que treus uffffff, sembla impossible!

http://www.ecogeotica.com/tienda/product.php?productid=778